expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

May 31, 2010

Off To Klang

"Salam..Kau relaks ye. Abah kat hospital.Accident.Sikit je.."
Sms yang dihantar Along malam tadi..

Amboi..boleh disuruh aku relaks..?
Sesak dada aku bila baca sms tersebut.
Setahu aku, Abah memang orang yang amat berhati-hati dalam pemanduannya.
Baik memandu kereta mahupun motorsikal.. Tak pernah Abah lebih limit hadlaju.
Bila ditanya, Mak & adik-adik seperti mahu menyembunyikan sesuatu. Aku faham mereka tak mahu aku risau. Tapi,sebagai anak yang tinggal jauh dari keluarga, aku perlu tahu keadaan & cerita sebenar.
Bila ditanya lagi. Abah accident di tempat yang sama dengan Arwah Pak Long accident yang terus meragut nyawanya. Di landasan keretapi di Pelabuhan Klang kira-kira 2 tahun lepas.
Bila ditanya lagi, pukul 2 pagi Abah masih lagi di hospital besar Klang..

Ahhh.. tak boleh jadi. Hati aku tak sedap. Aku memasukkan beberapa helai baju ke dalam beg galas. Packing siap-siap.

"Boss, My father accident. I got to go back to Klang. I apply emergency leave.. Any site matters please liaise with Abau...Tq"
Tak kisah lah apa yang Dennis reply, yang penting sekarang ni aku nak balik...

No comments:

Post a Comment