expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Feb 23, 2013

Cara memotivasikan diri untuk ber Cloth Diapers & Cloth Pads


MOTIVASI UNTUK PENGGUNAAN CLOTH DIAPERS
  1.   Mulakan dengan menggunakan CD pada waktu  malam (at least anda hanya memerlukan sedikit CD & masa yang sedikit untuk membasuh CD)à terutamanya untuk ibu yang bekerjaya & masih ingin melalui asuhan alami.
2.       Pada hujung minggu, anda boleh menggunakan sepenuhnya CD untuk anak anda (jika pengasuh/ nursery anak  anda tidak mahu mengendalikan CD)
3.       Membeli CD pelbagai jenis system & design yang menarik serta bewarna-warni (anda akan sangat teruja kerana melihat anak anda memakai lampin kain bercorak, bukannya plastik! Akan nampak lebih comel bila pakai CD tanpa seluar). Ada sesetengah system sangat praktikal & mudah even untuk dikendalikan oleh pengasuh/ nursery.


MOTIVASI UNTUK PENGGUNAAN CLOTH PADS
1.       Mulakan dengan menggunakan pantyliner atau light pad, terutamanya ketika di hujung flow menstrual
2.       Gunakan CP ketika anda berada di rumah pada hujung minggu ( untuk lebih konfiden ketika memakai CP, in case kalau bocor etc)
3.       Selepas anda betul-betul selesa, bolehlah menambah pelbagai koleksi fabric CP ( minky, microfleece, bamboo charcoal, bamboo, flannel)
4.       Sediakan CP every time dalam handbag ye, kalau menstrual tetiba datang CP adalah penyelamat anda!

P/S: Selalunya Green Mommy  yang menggunakan CD untuk bayi akan menggunakan CP juga untuk merasai kelembutan & keselesaan cloth pads..Go Go Green !!!


1 comment:

  1. salam ukhwah..saya pun baru berjinak-jinak dengan CD ni. banyak lagi info perlu tahu..

    let's exchange link. do come, visit our blog & be our follower at http://blurplediary.blogspot.com/

    ReplyDelete