expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

May 27, 2012

CD Leaking???~

Salam/ Hi Mommies out there..

Just nak kongsi pada mommies yang baru ber CD, cara-cara untuk pakaikan CD pada baby.. Sebab ada juga dapat feedback dari mommies katanya selalu CD bocor.. Actually saya pun ada pengalaman 'bocor' yang sama..Padahal CD baru saja pakaikan pada Adam..Pelik jugak kan?.. Hehe.. Ok, untuk troubleshoot cuba kita check list kat bawah ni:

1. Adakah insert betul-betul di masukkan dengan betul?
2. Pastikan CD dilaraskan mengikut saiz yang sepatutnya.
3. Semasa pakaikan pada baby, pastikan ketat di bahagian kelengkang (paha)--tiada ruang kosong bila kaki baby di angkat ke atas..Ketat sket kat pinggang takpe, sebab material CD ni lembut..
4. Berapa lama anak dah pakai CD (jangan lebih dari 6jam)..depends pada tahap kekerapan baby pee..hehe.. Jangan biar CD penuh..
5.Sudah pre-wash? Untuk CD pertama kali guna, pastikan di pre wash sekurang-kurangnya 3 kali ye..Untuk menambah daya serapan..
6.Sudah strip wash? Wajib strip wash kalau tak pernah buat sepanjang ber CD..At least 2-3 bulan sekali..(Diri sendiri pun jarang buat sebab bz la konon)..Hahaha.. Tujuan strip wash ni untuk bagi nafas baru pada insert especially. Hehe.. Insert akan jadi kembali gebussss..



JOM CD!!!

No comments:

Post a Comment